نحوه ساخت استراتژی بازاریابی Influencer

در این واقعیت شک و تردیدی وجود ندارد که این روزها بازاریابی تأثیرگذار عظیم باشد ، به طوری که بیش از ۷۰٪ از مارک ها از بخش تأثیرگذار به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در سال گذشته استفاده می کنند. اکثر این مارک ها موفقیتی یافتند – و در واقع بازاریابی تأثیرگذار می تواند ابزاری مؤثر برای کارآفرینان جدید باشد که در تلاش هستند تا بخشی از این اقدام را انجام دهند یا حتی برای مشاغلی که از قبل تأسیس شده اند و به دنبال راه های جدیدی برای رسیدن به مخاطبان خاص هستند.

اینفلوئنسرها در یک زمینه خاص از اعتبار و اقتدار بالایی برخوردار هستند و برای این منظور ، افراد بسیار خوبی هستند که اگر به فکر بازاریابی محصولی هستید که متناسب با مارک باشد ، متوسل می شوند. این را بخاطر بسپار که فرد هر چه بزرگتر باشد ، در راه جبران خسارت بیشتری انتظار می رود. در اینجا برخی از کارهایی که باید انجام دهید در صورتی که هدف شما پیگیری یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار باشد ، بیان شده است.

بازاریابی تأثیرگذار چیست؟

بازاریابی آنفلوآنزا در واقع راهی است که شرکت ها می توانند افرادی را که در حال حاضر حضور اجتماعی دارند ، در مورد محصول خود صحبت کنند. همچنین این اصطلاح برای کسانی است که کار خود را (اغلب در فضای دیجیتال) شروع می کنند و همچنان رهبری و اقتدار را در سطح شخصی فراتر از محصولاتی که ایجاد می کنند نشان می دهند.

دیجیتال

بازاریابان اینفلوئنسر افرادی هستند که در حوزه دیجیتال نام خود را ایجاد کرده اند و بعضی اوقات فقط به خاطر حضور اجتماعی خود به تنهایی شناخته می شوند – به عبارت دیگر ممکن است اینستاگرام مشهور یا حساسیت های یوتیوب باشند.

هنگامی که به خوبی انجام شد ، این شیوه بازاریابی می تواند ابزاری قدرتمند برای هر دو شریک درگیر باشد و به دو نهاد مختلف امکان می دهد تا به طور بالقوه فیوز شوند و مخاطبان خود را رشد دهند.

ویژگی های معمول آنفلوانزها

چه چیزی لازم است تا “تأثیرگذار” شود؟ خوب ، حقیقت این است که آنها به هر شکل و اندازه می آیند. اگرچه درباره حوزه های تأثیرگذار در حوزه بازاریابی دیجیتال صحبت می کنیم ، معمولاً ما در حال صحبت با کارآفرینان بزرگی هستیم که به خوبی در برخی از تخصص های خاص در فضای دیجیتالی مانند بازاریابی محتوا ، SEO یا رسانه های اجتماعی کاملاً آشنا هستند.

بازاریابی محتوا

شاید شما از قبل با نام هایی مانند گری واینچوک و رند فیسکین آشنا باشید – این به این دلیل است که آنها کارهای بزرگی را انجام داده اند تا نام خود را بسازند ، و آنها همچنان در مدار صحبت های عمومی می مانند ، یک نوشتن نوشته و انجام می دهند. پیگیری های جدید کارآفرینی به طور مداوم.

کارآفرینی

بنابراین مردم مانند این چه مشترکاتی دارند؟ آنها معمولاً بسیار پرکار ، بسیار ماهر و دارای استعداد کارآفرینی هستند. آنها نمی ترسند از ذهن خود صحبت کنند ، مسئولیت پذیر باشند و خطر کنند. آنها همچنین تمایل دارند که بخشی از مارک تجاری آنها نام خود را داشته باشد ، و به این دلیل که به یک شرکت واحد متصل نیستند ، این بدان معنی است که آنها می توانند “نفوذ” خود را بر روی سیستم عامل ها و پروژه های مختلف حمل کنند.

برای اضافه کردن به این ، باید توجه داشت که همه تأثیرگذار موفق تمرکز خاصی در تغییر ذهن افراد دارند – یعنی تأثیرگذاری بر افکار ، تصمیمات و اعمال آنها. این همان چیزی است که باعث می شود آنها نه تنها در فروش خودشان عالی باشند بلکه به فروش محصولات دیگر افراد نیز می پردازند. راهبرد مهم دیگر تأثیرگذار این است که آنها وقت زیادی را صرف ساختن اقتدار و اعتبار در زمینه ای می کنند که در آن تخصص دارند – به عبارت دیگر ، همه افراد در تجارت نام خود را می شناسند.

در یک زمینه بازاریابی ، در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که یک همکاری عالی با یک تأثیرگذار می تواند به وجود آورد:

     

  • تعامل و دستیابی. آنفلوانزها طبیعتاً در جذب مخاطبان بسیار جذاب هستند ، گاهی اوقات از طریق یک کانال واحد اما با احتمال زیاد از طریق چندین کانال.
  •  

  • اقتدار. آنفلوانزها به عنوان بهترین در حوزه خود شناخته شده اند ، بنابراین اگر آنها واقعاً می خواهند محصول شما را تبلیغ کنند ، این یک شرط خوب است که مردم به آن گوش دهند.
  •  

  • آنها می دانند که چگونه بسته شوند. بیشتر تأثیرگذارها واقعاً کارآفرین هستند و در تأسیس شرکت در همه مراحل سفر خریدار – از جمله مرحله تبدیل (خرید) – بسیار عالی هستند. آنها در متقاعد کردن افراد بسیار عالی هستند ، و این فرد خوبی است که هنگام فروش محصولات در کنار شما باشد!

نکاتی در مورد ایجاد یک استراتژی بازاریابی آنفلوانزا

اگر به دنبال یافتن یک تأثیرگذار هستید و می دانید چگونه می توانید از بازاریابی تأثیرگذار برای بازاریابی کالای خود استفاده کنید.

محصولی داشته باشید

شروع با یک کتاب کامل ، کاری است که بسیاری از افراد برای بدست آوردن شهرت انجام می دهند ، اما شما در واقع می توانید محصولات کوچکتر و کمتری را نیز توسعه دهید. یک تخصص را انتخاب کنید ، اطمینان حاصل کنید که آن را در داخل و خارج می دانید ، و به فروش PDF (یا حتی دادن رایگان) PDF یا کتابهای الکترونیکی کوتاه بپردازید تا به مردم بیشتر درباره این که چرا آنچه را که این کار را انجام می دهید ، بهتر یاد دهید ، آموزش دهید.

اهداف و KPI های خود را پیگیری کنید

هنگامی که شما درگیر هر استراتژی جدید بازاریابی هستید ، مهم است که شما آنرا ردیابی کرده و از آن استفاده کنیدنتایج را نظارت کنید تا بتوانید مطمئن باشید که یک ROI مناسب دریافت می کنید. برای این منظور ، Paul May از BuzzStre am پیشنهاد می کند که یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که نه تنها مجموعه مناسب از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را برای ایجاد استراتژی خود در اطراف انتخاب کرده اید ، بلکه باید افراد را به سمت سکوی خود جذب کنید. که در واقع در صنعت شما مشغول اند. این بدان معنی است که شما می خواهید به هر مرحله از قیف توجه کنید و ببینید که طرفداران و مشتریان شما در هنگام تصمیم گیری های مختلف خرید ، چه کاری انجام می دهند.

یکی از اصلی ترین مواردی که شما به عنوان شریک زندگی با تأثیرگذار انتخاب می کنید ، ترافیک ارجاع است ، بنابراین این یک چیز اصلی است که باید به دنبال آن باشید. KPI های دیگر که باید در نظر داشته باشید شامل هزینه هر مشاغل هستند که به شما ایده می دهند چقدر ROI را از اقدامات تأثیرگذار ، پیروان جدید ، میزان دستیابی واقعی ، معیارهای ثبت نام و شاخص هایی دریافت می کنید که تصویری واضح از دید کلی شما نشان می دهد. .

رقبای خود را بشناسید

هنگامی که منظر متنی افراد دیگر را در زمینه خود می فهمید ، باید شخصی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب برند شما باشد. این همچنین با توجه به تقسیم بندی مخاطبان و هدف گذاری کاربرد دارد. ممکن است یک اثر گذار مورد علاقه از یک کانال خاص استفاده کند – آیا این چیزی است که شما قبلاً از آن استفاده می کنید؟ یا شاید آنها می توانند در ایجاد مخاطبان جدید جدید برای محصول خود از طریق کانال دیگری کمک کنند؟

نکته اصلی این است که بفهمید مکالمات قبلاً در کجا انجام شده است یا خیر ، آیا می توانید شکافی را در آن فضای خاص پر کنید. همچنین می خواهید درک کاملی از افرادی که به طور طبیعی در مورد محصولات یا خدمات شما صحبت می کنند داشته باشید.

قبل از اینکه آنها را پیشنهاد دهید ، با آنها آشنا شوید

“حملات دزدکی” را نکنید و آنها را با پیام های تصادفی بمباران نکنید که هیچ دلیلی برای پاسخ دادن به آنها وجود ندارد.

تأثیرگذارانی را که واقعاً به آنها احترام می گذارید دنبال کنید و با اجتماع در گروه های اجتماعی و نشان دادن تخصص خودتان – در یک امر واقعی – در جامعه شرکت کنید. شما نمی خواهید یک تأثیرگذار بتواند شما را بشناسد زیرا دائماً آنها را آزار می دهید!

یک راه حل در اینجا استفاده از داشبورد تأثیرگذار Mention است که به شما امکان می دهد تا بر اساس مکالمات و تعامل معتبر از تأثیرگذار تغذیه کنید. روش دیگر برای پیگیری و ردیابی تأثیرگذار ، لیست های viaTwitter است.

راه حل

به یاد داشته باشید که اگر یک تأثیرگذار در حال یافتن را پیدا کنید که هنوز به دنبال قرار گرفتن در معرض اضافی است ، ممکن است بدون هیچ گونه جبران مالی بتوانید معامله کنید و در کنار هم کار کنید. اما این احتمال بیشتر است که مردم ارزش خود را بدانند و انتظار پرداخت آن را داشته باشند – بنابراین در اطراف یک مؤثر تحت تعقیب قرار نگیرید که نتوانید از پس آن برآیید!

در نتیجه

نکته اصلی تأثیرگذار بودن این است که – در حقیقت ، شما باید در درجه اول و از همه مهمترین شرمنده نباشید که شخصیت طبیعی خود را جزء کلیدی برند شما قرار دهد. گری وی این کار را به عنوان مثال با بعضی اوقات ساینده و خشن انجام می دهد. این ممکن است به سبک همه نباشد ، اما او به خاطر “گفتن مانند آن” مشهور است و این باعث تحسین و مشتریانی می شود که او کاملاً می خواهد.

بنابراین این یک مثال عالی است که چرا باید اجازه دهید شخصیت طبیعی خود را بدرخشد و از “نقص” درک شده نترسید اگر اینها چیزهایی هستند که در واقع می توانند به شما در تمایز خود کمک کنند.

نه تنها این ، بلکه باید بتوانید مقادیر مداوم از اطلاعات مفید را به عنوان بخشی از استراتژی تعامل خود فراهم کنید. شما باید به عنوان یک شخص دوست داشته باشید ، همچنین با توجه به محصولات و خدماتی که ارائه می دهید یا حتی آنهایی که برای دیگران تبلیغ می کنید.

تبدیل شدن به یک تأثیرگذار بزرگ ، توجه و صداقت را به خود جلب می کند ، و بازاریابی شخصی و شخصی نیز صحبت می کند – این کاری نیست که فقط هر کسی بتواند انجام دهد. اما اگر بتوانید از طریق هر محصول ، کانال یا خدمات ، نام خود را بشناسید ، می توانید مطمئن باشید که قرار است عمر خود را تنظیم کنید.

پست های مرتبط:

     

  • ۱۵ ابزار بازاریابی محتوا که به آن نیاز دارید
  •  

  • ۴ استراتژی های پیروزی برای نوشتن محتوا که افراد دیگر به آن پیوند می زنند
  •  

  • کلمات کلیدی که حساب می شود ، چگونه می توان آنها را هدف قرار داد و چرا باید آن را هدف قرار دهید؟
     
  • چرا شرکت شما به بازاریابی محتوا نیاز دارد
  •  

  • مزایای ایجاد مهارت دیجیتال برای شغل شما